10 οφέλη του καφέ για την υγεία , με βάση την επιστήμη

10 οφέλη του καφέ για την υγεία , με βάση την επιστήμη

Ο καφές είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα στον κόσμο. Χάρη στα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών και ευεργετικών θρεπτικών συστατικών, φαίνεται επίσης ότι είναι και μια αρκετά υγιής επιλογή.

Μελέτες δείχνουν ότι όσοι πίνουν καφέ έχουν χαμηλότερο κίνδυνο να νοσήσουν από αρκετές σοβαρές ασθένειες όπως ο διαβήτης και διάφορες ασθένειες του ήπατος.

Εδώ είναι τα 10 κορυφαία οφέλη του καφέ για την υγεία.

1. Μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα ενέργειας και να σας κάνει πιο έξυπνους

Ο καφές μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να νιώσουν λιγότερο κουρασμένοι και να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειας τους. Αυτό συμβαίνει επειδή περιέχει μια διεγερτική ουσία που ονομάζεται καφεΐνη, η πιο συχνά καταναλώσιμη ψυχοδραστική ουσία στον κόσμο.

Αφού πιείτε καφέ, η καφεΐνη περνάει στην κυκλοφορία του αίματός. Από εκεί, ταξιδεύει στον εγκέφαλό σας. Στον εγκέφαλο, η καφεΐνη εμποδίζει τον ανασταλτικό νευροδιαβιβαστή αδενοσίνη. Όταν συμβεί αυτό, αυξάνεται η ποσότητα άλλων νευροδιαβιβαστών όπως η νορεπινεφρίνη και η ντοπαμίνη, οδηγώντας σε αυξημένα ποσοστά νευρώνων.

Πολλές ελεγχόμενες μελέτες σε ανθρώπους δείχνουν ότι ο καφές βελτιώνει διάφορες πτυχές της λειτουργίας του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένης της μνήμης, της διάθεσης, της εγρήγορσης, των επιπέδων ενέργειας, των χρόνων αντίδρασης και της γενικής νοητικής λειτουργίας.

2. Μπορεί να σας βοηθήσει να κάψετε λίπος

Η καφεΐνη βρίσκεται σχεδόν σε κάθε εμπορικό συμπλήρωμα καύσης λίπους για καλό σκοπό. Είναι μία από τις λίγες φυσικές ουσίες που αποδεδειγμένα βοηθούν στην καύση λίπους.

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι η καφεΐνη μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό σας κατά 3-11%.

Άλλες μελέτες υποδεικνύουν ότι η καφεΐνη μπορεί να αυξήσει την καύση λίπους έως και 10% σε παχύσαρκα άτομα και 29% σε αδύνατα άτομα.

Η καφεΐνη διεγείρει το νευρικό σας σύστημα, προετοιμάζοντας τα λιποκύτταρα να διασπάσουν το σωματικό λίπος. Αυξάνει επίσης και τα επίπεδα επινεφρίνης (αδρεναλίνης) στο αίμα σας.

Ωστόσο, είναι πιθανό ότι οι επιπτώσεις αυτές μειώνονται με μακροχρόνια κατανάλωση καφέ.

3. Μπορεί να βελτιώσει δραστικά τη σωματική απόδοση

Αυτή είναι η ορμόνη η οποία προετοιμάζει το σώμα σας για έντονη σωματική άσκηση. Η καφεΐνη διασπά το σωματικό λίπος, καθιστώντας τα ελεύθερα λιπαρά οξέα διαθέσιμα ως καύσιμο.

Δεδομένων αυτών των επιδράσεων, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η καφεΐνη μπορεί να βελτιώσει τη φυσική απόδοση κατά 11-12%, κατά μέσο όρο.

4. Περιέχει βασικά θρεπτικά συστατικά

Πολλά από τα θρεπτικά συστατικά των κόκκων του καφέ εισέρχονται στον τελικό παρασκευασμένο καφέ.

Ένα φλιτζάνι καφέ περιέχει:

  • Ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2): 11% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.
  • Παντοθενικό οξύ (βιταμίνη Β5): 6% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.
  • Μαγγάνιο και κάλιο: 3% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.
  • Μαγνήσιο και νιασίνη (βιταμίνη Β3): 2% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.

5. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2

Ο διαβήτης τύπου 2 είναι ένα σημαντικό πρόβλημα υγείας, που πλήττει σήμερα εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Χαρακτηρίζεται από αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα που προκαλούνται από αντίσταση στην ινσουλίνη ή μειωμένη ικανότητα παραγωγής ινσουλίνης. Για κάποιο λόγο, όσοι πίνουν καφέ έχουν σημαντικά μειωμένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2.

Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που πίνουν περισσότερο καφέ έχουν 23-50% χαμηλότερο κίνδυνο να προσβληθούν από αυτήν την ασθένεια. Μία μελέτη έδειξε μείωση έως και 67%.

Σύμφωνα με μια μεγάλη ανασκόπηση 18 μελετών σε σύνολο 457.922 ατόμων, κάθε φλιτζάνι καφέ συσχετίστηκε με μειωμένο κίνδυνο κατά 7% για διαβήτη τύπου 2.

6. Μπορεί να σας προστατεύσει από τη νόσο Αλτσχάιμερ και την άνοια

Η νόσος Αλτσχάιμερ είναι η πιο κοινή νευροεκφυλιστική νόσος και η κύρια αιτία άνοιας παγκοσμίως. Αυτή η κατάσταση επηρεάζει συνήθως άτομα άνω των 65 ετών και δεν υπάρχει ριζική θεραπεία. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αποτρέψετε την εμφάνιση της νόσου.

Αυτό περιλαμβάνει τους συνήθεις ύποπτους όπως η υγιεινή διατροφή και η άσκηση, αλλά η κατανάλωση καφέ μπορεί επίσης να είναι απίστευτα αποτελεσματική.

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι όσοι πίνουν καφέ έχουν έως και 65% χαμηλότερο κίνδυνο να νοσήσουν από Αλτσχάιμερ.

7. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης Πάρκινσον

Η νόσος του Πάρκινσον είναι η δεύτερη πιο κοινή νευροεκφυλιστική κατάσταση, ακριβώς πίσω από το Αλτσχάιμερ. Προκαλείται από την καταστροφή των νευρώνων που παράγουν ντοπαμίνη στον εγκέφαλό σας. Όπως και με το Αλτσχάιμερ, δεν υπάρχει ριζική θεραπεία, γεγονός που καθιστά πολύ σημαντικό να εστιάσουμε στην πρόληψη.

Μελέτες δείχνουν ότι όσοι πίνουν καφέ έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να νοσήσουν από Πάρκινσον, με μείωση του κινδύνου που κυμαίνεται από 32-60%.

Σε αυτή την περίπτωση, η ίδια η καφεΐνη φαίνεται να είναι ευεργετική, καθώς οι άνθρωποι που πίνουν ντεκαφεϊνέ δεν έχουν χαμηλότερο κίνδυνο για Πάρκινσον.

8. Μπορεί να προστατεύσει το συκώτι σας

Το συκώτι σας είναι ένα καταπληκτικό όργανο που εκτελεί εκατοντάδες σημαντικές λειτουργίες.Αρκετές κοινές ασθένειες επηρεάζουν κυρίως το ήπαρ, συμπεριλαμβανομένης της ηπατίτιδας, της λιπώδους νόσου του ήπατος και πολλών άλλων.

Πολλές από αυτές τις καταστάσεις μπορεί να οδηγήσουν σε κίρρωση, κατά την οποία το συκώτι σας αντικαθίσταται σε μεγάλο βαθμό από ουλώδη ιστό.

Είναι ενδιαφέρον ότι ο καφές μπορεί να προστατεύσει από κίρρωση. Τα άτομα που πίνουν 4 ή περισσότερα φλιτζάνια την ημέρα έχουν έως και 80% χαμηλότερο κίνδυνο.

9. Μπορεί να καταπολεμήσει την κατάθλιψη και να σας κάνει πιο ευτυχισμένους

Η κατάθλιψη είναι μια σοβαρή ψυχική διαταραχή που προκαλεί μειωμένη ποιότητα ζωής. Είναι πολύ συνηθισμένο, καθώς περίπου το 4,1% των ανθρώπων στις ΗΠΑ έχουν προδιάθεση να πάθουν κατάθλιψη.

Σε μια μελέτη του Χάρβαρντ που δημοσιεύθηκε το 2011, οι γυναίκες που έπιναν 4 ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν 20% χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν κατάθλιψη.

10. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ορισμένων τύπων καρκίνου

Ο καρκίνος είναι μία από τις κύριες αιτίες θανάτου στον κόσμο. Χαρακτηρίζεται από ανεξέλεγκτη κυτταρική ανάπτυξη στο σώμα σας.

Ο καφές φαίνεται να προστατεύει από δύο τύπους καρκίνου: τον καρκίνο του ήπατος και του παχέος εντέρου.

Ο καρκίνος του ήπατος είναι η τρίτη αιτία θανάτου από καρκίνο στον κόσμο, ενώ ο καρκίνος του παχέος εντέρου κατατάσσεται στην τέταρτη θέση.

Μελέτες δείχνουν ότι όσοι πίνουν καφέ έχουν έως και 40% χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος. Ομοίως, μια μελέτη σε 489.706 άτομα διαπίστωσε ότι όσοι έπιναν 4-5 φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν 15% χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Leave your comment
Comment
Name
Email